headline photo

Metodologie

vineri, 26 martie 2010

Scopul cursurilor de iniţiere: - dezvoltarea fizică şi psihică armonioasă; învăţarea şi perfecţionarea ulterioară a tehnicilor de înot.
Obiective:
-
dezvoltarea tipurilor de respiraţie
-
creşterea capacităţii de efort
- corectarea poziţiei clinostatice specifică procedeelor
- mişcarea şi sincronizarea braţelor şi picioarelor
-
perfecţionarea procedeelor crawl şi spate
- tehnici de înot pe sub apă
- straturi şi sărituri.

Lecţiile de înot se desfăşoară pe două planuri: pe uscat, dar mai ales în mediul acvatic. De regulă, lecţia de înot presupune un singur elev, dar dacă nivelul copilului este avansat, la curs pot participa mai mulţi copii deodată.
Primul procedeu care se învaţă în cadrul lecţiilor de înot este crawl, deoarece, potrivti unor experţi în domeniu, acest procedeu se aseamănă cu mişcările naturale. Noile tendinţe însă, sunt de a începe cu procedeul spate, datorită uşurinţei respiraţiei.
Primele noţiuni care trebuie un copil să le înveţe în cadrul lecţiei de înot (10 şedinţe):
- acomodarea cu apa
- învăţarea poziţiei de plutire pasivă
- coordonarea mişcărilor cu respiraţia
- alternarea simetrică a mişcărilor de înaintare.
Există cinci (5) etape de formare a deprinderii de a înota, folosind tehnica unui procedeu recunoscut oficial de regulamentul de concurs:
1. acomodarea subacvatică şi respiraţia simplă (sub nivelul apei)
2. deprinderea de a pluti (pasiv) în poziţii corecte
3. înaintarea cu ajutorul mişcărilor de picioare
4. asocierea mişcărilor de braţe cu celelalte segmente pentru creşterea vitezei de înaintare, folosind coordonări simple între mişcările de picioare, braţe, cap şi respiraţie
5. unificarea tuturor mişcărilor în coordonare globală (tehnica de concurs), în scopul creşterii vitezei şi rezistenţei de înaintare.